Wie zijn wij

WIE ZIJN WIJ

Schoolportret

Basisschool De Sprongh is een kleine, katholieke basisschool gelegen in Olland, een kerkdorp van Sint-Oedenrode. Samen met kinderopvang De Verbinding en diverse andere organisaties zijn we gehuisvest in de Loop’r; een Multifunctionele Accommodatie (MFA),een accommodatie welke fungeert als het hart van Olland. Waar men elkaar ontmoet, met elkaar samenwerkt en gebruik maakt van elkaars kracht.

Het beste uit ieder kind laten komen

De Sprongh staat voor kracht en veerkracht. Wij willen onze leerlingen laten ontwikkelen tot krachtige personen, die voor zichzelf opkomen en zichzelf durven en kunnen zijn. Personen die in zichzelf geloven en laten zien wat ze kunnen. De Sprongh staat voor de bron, de oorsprong, het begin en de basis van een weg naar volwassenheid. Een weg waarin je met plezier volop in beweging bent richting de toekomst. Gedurende deze weg vieren we met elkaar. We willen samen iets bereiken, we hebben elkaar hierin nodig en vertrouwen elkaar. Vieren is kunnen stralen, trots durven zijn op jezelf. Dat is de grondhouding van iedereen op basisschool De Sprongh. Een grondhouding die ervoor zorgt dat we het beste uit ieder kind kunnen laten komen. Intensieve samenwerking met ouders en omgeving vinden wij hierbij erg belangrijk.